Documents et rapports

Rechercher/Explorer les documents


  

AFFINER PAR:

Période spécifique

Voir la suite
Voir la suite
Voir la suite
  • 1 - 20 sur 8243 résultats
  • Afficher les résultats par groupe de
  • 10
  • 20
  • 50
Télécharger en Excel [x]
Morocco : mind the gap - empowering women for a more open, inclusive and prosperous society (anglais)

Morocco saw significant progress in terms economic, social and human development outcomes during the past decade. Women, as men, benefitted from such progress and increased access to services. ... Voir la suite

Évaluation de la parité hommes-femmes dans un pays (CGA) 97778 JUN 30, 2015

Guyana - Improving Teacher Education : P110018 - Implementation Status Results Report : Sequence 09 (anglais)

Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets ISR18647 JUN 29, 2015

0000A8056

Liberia - Global Partnership for Education Grant for Basic Education Project : P117662 - Implementation Status Results Report : Sequence 09 (anglais)

Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets ISR19148 JUN 29, 2015

0000A8056

Niger - Niger - GPE - Support to Quality Education Project : P132405 - Implementation Status Results Report : Sequence 02 (anglais)

Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets ISR19121 JUN 29, 2015

0000A8056

Uruguay - Support to Uruguayan Public Schools Project : P126408 - Implementation Status Results Report : Sequence 06 (anglais)

Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets ISR18871 JUN 29, 2015

0000A8056

Sierra Leone - REVITALIZING EDUCATION DEVELOPMENT IN SIERRA LEONE : P133070 - Implementation Status Results Report : Sequence 02 (anglais)

Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets ISR19377 JUN 27, 2015

0000A8056

Magical transition ? intergenerational educational and occupational mobility in rural China : 1988–2002 (anglais)

This paper presents evidence on intergenerational educational and occupational mobility in rural China over a period of 14 years (1988–2002). To understand whether the estimated inter-generational persistence can be driven solely by unobserved heterogeneity, biprobit sensitivity analysis and heteroskedasticity-based identification are implemented. ... Voir la suite

Document de travail de recherche sur les politiques WPS7316 JUN 22, 2015

Emran,Shahe; Sun,Yan - EAPCE

Fertility transition in Turkey—who is most at risk of deciding against child arrival ? (anglais)

In Turkey, female employment and education are still relatively low, while fertility levels are high compared with other European countries. However, Turkey stands just at the edge of an important social transition. ... Voir la suite

Document de travail de recherche sur les politiques WPS7310 JUN 16, 2015

Greulich,Angela; Dasre,Aurélien; Inan,Ceren

Extending the school day in Latin America and the Caribbean (anglais)

Countries throughout Latin America and the Caribbean are reforming their education systems with the view of adding more hours to the school day. ... Voir la suite

Document de travail de recherche sur les politiques WPS7309 JUN 16, 2015

Holland,Peter Anthony; Alfaro,Pablo; Evans,David

Teacher performance pay : Experimental evidence from Pakistan (anglais)

This paper presents evidence from the first three years of a randomized controlled trial of a government-administered pilot teacher performance pay program in Punjab, Pakistan. ... Voir la suite

Document de travail de recherche sur les politiques WPS7307 JUN 15, 2015

Barrera-Osorio,Felipe; Raju,Dhushyanth

Benin - BJ-Youth Employment (FY14) : P132667 - Implementation Status Results Report : Sequence 03 (anglais)

Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets ISR19642 JUN 12, 2015

0000A8056

Congo, Democratic Republic of - DRC Street Children Project : P115318 - Implementation Status Results Report : Sequence 08 (anglais)

Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets ISR19700 JUN 10, 2015

0000A8056

Report to the Board from the Committee on Development Effectiveness : sub-committee report - World Bank support to early childhood development and draft management response (anglais)

The sub-committee (SC) of the Committee on Development Effectiveness (CODE) considered independent evaluation group’s (IEG’s) evaluation entitled, World Bank (WB) support to early childhood development (ECD) and draft management response. ... Voir la suite

Rapport aux Administrateurs 97218 JUN 09, 2015

Vietnam - Renovation of General Education Project (anglais)

The objective of the Renovation of General Education Project for Vietnam is to raise student learning outcomes by: (i) revising and implementing the curriculum following a competency-based approach; and (ii) improving the effectiveness of instruction by creating and disseminating textbooks aligned with the revised curriculum. ... Voir la suite

Document d’évaluation du projet PAD1081 JUN 09, 2015

Tajikistan - Higher Education Project (anglais)

The development objective of the Higher Education Project for Tajikistan is to develop mechanisms that improve and monitor the quality and labor market relevance of higher education. ... Voir la suite

Document d’évaluation du projet PAD1151 JUN 09, 2015

Sri Lanka - Early Childhood Development Project (anglais)

The objective of the Early Childhood Development Project (ECD) for Sri Lanka is to enhance equitable access to and improve the quality of ECD services. ... Voir la suite

Document d’évaluation du projet PAD1311 JUN 04, 2015

Integrated Safeguards Data Sheet (Appraisal Stage) - Renovation of General Education Project - P150058 (anglais)

Fiche signalétique sur les politiques de sauvegarde ISDSA13857 JUN 03, 2015

0000A8056

Thailand - Wanted : a quality education for all (anglais)

Over the past two and a half decades, Thailand has made great progress in expanding basic education, closing the gap in attendance between socioeconomic groups, and putting more focus on the quality of education. ... Voir la suite

Document de travail AUS13333 JUN 03, 2015

Sondergaard,Lars M.

Project Information Document (Appraisal Stage) - Renovation of General Education Project - P150058 (anglais)

Document d’information sur le projet PIDA27835 JUN 03, 2015

0000A8056

Preparing the next generation in Tanzania : challenges and opportunities in education (anglais)

Human capital refers to a broad range of knowledge, skills, and capabilities that are needed for life and work and that are typically build through quality education. ... Voir la suite

Publication 97256 JUN 02, 2015

Joshi; Arun R. [editor]; Gaddis,Isis [editor]

Titre du document Date du document Numéro du rapport Type de document également avilable dans
Morocco : mind the gap - empowering women for a more open, inclusive and prosperous society (anglais)
Voir la suite
JUN 30, 2015 97778 Évaluation de la parité hommes-femmes dans un pays (CGA)
Guyana - Improving Teacher Education : P110018 - Implementation Status Results Report : Sequence 09 (anglais)
Voir la suite
JUN 29, 2015 ISR18647 Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets
Liberia - Global Partnership for Education Grant for Basic Education Project : P117662 - Implementation Status Results Report : Sequence 09 (anglais)
Voir la suite
JUN 29, 2015 ISR19148 Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets
Niger - Niger - GPE - Support to Quality Education Project : P132405 - Implementation Status Results Report : Sequence 02 (anglais)
Voir la suite
JUN 29, 2015 ISR19121 Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets
Uruguay - Support to Uruguayan Public Schools Project : P126408 - Implementation Status Results Report : Sequence 06 (anglais)
Voir la suite
JUN 29, 2015 ISR18871 Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets
Sierra Leone - REVITALIZING EDUCATION DEVELOPMENT IN SIERRA LEONE : P133070 - Implementation Status Results Report : Sequence 02 (anglais)
Voir la suite
JUN 27, 2015 ISR19377 Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets
Magical transition ? intergenerational educational and occupational mobility in rural China : 1988–2002 (anglais)
Voir la suite
JUN 22, 2015 WPS7316 Document de travail de recherche sur les politiques
Fertility transition in Turkey—who is most at risk of deciding against child arrival ? (anglais)
Voir la suite
JUN 16, 2015 WPS7310 Document de travail de recherche sur les politiques
Extending the school day in Latin America and the Caribbean (anglais)
Voir la suite
JUN 16, 2015 WPS7309 Document de travail de recherche sur les politiques
Teacher performance pay : Experimental evidence from Pakistan (anglais)
Voir la suite
JUN 15, 2015 WPS7307 Document de travail de recherche sur les politiques
Benin - BJ-Youth Employment (FY14) : P132667 - Implementation Status Results Report : Sequence 03 (anglais)
Voir la suite
JUN 12, 2015 ISR19642 Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets
Congo, Democratic Republic of - DRC Street Children Project : P115318 - Implementation Status Results Report : Sequence 08 (anglais)
Voir la suite
JUN 10, 2015 ISR19700 Rapport sur l’état d’avancement et les résultats des projets
Report to the Board from the Committee on Development Effectiveness : sub-committee report - World Bank support to early childhood development and draft management response (anglais)
Voir la suite
JUN 09, 2015 97218 Rapport aux Administrateurs
Vietnam - Renovation of General Education Project (anglais)
Voir la suite
JUN 09, 2015 PAD1081 Document d’évaluation du projet
Tajikistan - Higher Education Project (anglais)
Voir la suite
JUN 09, 2015 PAD1151 Document d’évaluation du projet
Sri Lanka - Early Childhood Development Project (anglais)
Voir la suite
JUN 04, 2015 PAD1311 Document d’évaluation du projet
Integrated Safeguards Data Sheet (Appraisal Stage) - Renovation of General Education Project - P150058 (anglais)
Voir la suite
JUN 03, 2015 ISDSA13857 Fiche signalétique sur les politiques de sauvegarde
Thailand - Wanted : a quality education for all (anglais)
Voir la suite
JUN 03, 2015 AUS13333 Document de travail
Project Information Document (Appraisal Stage) - Renovation of General Education Project - P150058 (anglais)
Voir la suite
JUN 03, 2015 PIDA27835 Document d’information sur le projet
Preparing the next generation in Tanzania : challenges and opportunities in education (anglais)
Voir la suite
JUN 02, 2015 97256 Publication